Lada de nisip
  • Nou
320,00 lei
Articole noi

Politica de retur

10. Dreptul de retragere

10.1. Dreptul de retragere se asigura exclusiv clienților / cumpărătorilor persoane fizice.

10.2. Clientul / Cumpărătorul are dreptul să se retragă din Contract, respectiv să returneze un bun, în termen de 14 zile calendaristice, fără invocarea niciunui motiv și fără a suportă alte costuri decât cele de livrare a returului.

10.3. Potrivit OUG nr. 34/2014, perioada de returnare a unui Bun sau renunțare la un Serviciu expiră în termen de 14 zile de la:

  • ziua în care Cumpărătorul întră în posesia fizică a ultimului Bun – în cazul în care Cumpărătorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat;
  • ziua în care Cumpărătorul întră în posesia fizică a ultimului Bun sau a ultimei piese – în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese.

10.4. Costurile de returnare sunt suportate de către Client / Cumpărător, conform legii.

10.5. În cazul în care Clientul / Cumpărătorul solicită retragerea din Contract în interiorul termenului legal de retragere din contract, acesta trebuie să returneze produsul împreună cu ambalajul original al acestuia, nedeteriorat, cu etichetele inițiale intacte, cu toate accesoriile primite, certificatul de garanție, manualele de utilizare a produsului și eventualele cadouri care au însoțit produsul respectiv. Prin etichete se înțelege orice material scris, imprimat, litografiat, gravat sau ilustrat, care conține elemente de identificare a produsului și care însoțește produsul sau este aderent la ambalajul acestuia (de exemplu etichetele care ilustrează clasa energetică de consum al produsului, etichetele care ilustrează numele producătorului, etichetele care ilustrează impactul asupra mediului, etc.).

10.6. Clientului / Cumpărătorului, atunci când își exercită dreptul de retragere din contract, trebuie să returneze bunul în ambalajul original nedeteriorat, protejat prin înfoliere cu folie din plastic sau ambalat într-o altă cutie din carton și împreună cu toate accesoriile acestuia și eventualele cadouri ce l-au însoțit. Lipirea de etichete, tăierea, ruperea sau orice alt mod de deteriorarea ambalajului original al produsului poate conduce la diminuarea valorii acestuia. Desfacerea ambalajului original al produsului prin tăierea sigiliilor cutiei, respectiv pe de-a lungul benzii adezive, în vederea deschiderii normale a cutiei sau tăierea ambalajului din plastic (în cazul produselor ce nu vin ambalate în cutie de carton), nu reprezintă o deteriorare a ambalajului.

10.7. Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Bunurilor, Clientul / Cumpărătorul trebuie să le manipuleze și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic. În cazul deteriorării produsului, MAR-INA PRODPREST își rezervă dreptul de a compensa diminuarea valorii produsului rezultată din manipularea acestuia de către Client / Cumpărător, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționarii produselor cu plățile primite de la Client / Cumpărător. Clientul / Cumpărătorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii Bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționarii Bunurilor.

10.8. Pentru transparență și claritate, din prețul total al Bunului returnat, Vânzătorul poate reține o suma de bani ce reprezintă diminuarea valorii Bunului în proporție de 1%-100% din valoarea inițială a Bunului, după caz. Valoarea finală fiind stabilită în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și / sau a manoperei de recondiționare/ igienizare sau ca diferență dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicată Clientului / Cumpărătorului ulterior recepționării, verificării și evaluării Bunurilor returnate.

10.9. Nu se acceptă produsele asupra cărora au fost efectuate intervenții neautorizate, cele care prezintă urme de uzură / folosire excesivă, zgârieturi, lovituri, șocuri mecanice / electrice, produsele cărora le lipsesc accesorii.

10.10. Pentru a putea face dovadă diminuării valorii produselor ce a rezultat din acțiunile Clientului / Cumpărătorului (acțiuni diferite de cele ce sunt necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționarii produselor), la momentul primirii coletului de retur, Vânzătorul procedează verificarea manuală, în față camerelor de luat vederi, integritatea și starea produselor returnate.

10.11. Dacă intervine retragerea din contract, toate plățile primite de la cumpărător, inclusiv costurile de livrare (cu excepția costurilor suplimentare care rezultă din faptul că s-a ales de către Client / Cumpărător o altă modalitate de livrare față de livrarea standard propusă de MAR-INA PRODPREST) vor fi returnate în termen de 14 zile calendaristice din ziua în care MAR-INA PRODPREST a primit de la cumpărător comunicarea privind retragerea din contract sau potrivit art. 10.12. din prezențele Termene și Condiții.

10.12. Restituirea sumei reprezentând prețul bunului pentru care s-a exercitat dreptul de retragere poate fi amânată până la momentul la care Vânzătorul primește bunul / bunurile returnate sau până la momentul la care Clientul / Cumpărătorul furnizează Vânzătorului dovadă că a trimis bunul / bunurile înapoi, în funcție de care termen este mai scurt.

10.13. Costurile de transport plătite pentru comandă vor fi restituite în cazul în care sunt returnate toate produsele comandate. În cazul în care este returnată doar o parte din produse, restituirea costurilor de transport inițiale este exclusă.

10.14. Vânzătorul va returna sumele pe care le-a primit drept plata din partea consumatorului prin metodă aleasă de Client / Cumpărător, specificată în formularul de retur sau în declarația neechivocă privind decizia să de retragere.

a. Procedura efectuării returului

10.15. În cazul în care Clientul / Cumpărătorul decide să se retragă din Contract, acesta va putea:

  1. completa online formularul de retur ce se regăsește pe site-ul www.mar-ina.ro la secțiunea ”Despre Cumpărături” sau accesând formularul de retragere din contract (dând click pe hyperlink);
  2. face orice altă declarație neechivocă în care își exprimă decizia de retragere din contract. În această situație Clientul / Cumpărătorul va trebui să furnizeze Vânzătorului informații suficiente în vedere identificării comenzii, a Cumpărătorului / Clientului și a modalității de restituire a sumei. Cererea de retur formulată prin telefon, fără documentarea acesteia sau prezentarea produsului, în vederea returului, nu reprezintă o declarație neechivocă de retragere.

10.16. În cazul în care Clientul / Cumpărătorul optează pentru informarea Vânzătorului cu privire la retragerea din contract prin completarea formularului de retur pus la dispoziție pe site-ul Vânzătorului, Clientul / Cumpărătorul va completă acest formular, în secțiunea „contul-meu”, apoi „Istoric de comenzi și detalii”, selectați comanda din care doriți returnarea produselor cu ajutorul link-ului „Detalii”. În detaliile comenzi veți selecta produsul sau produsele pentru care doriți să faceți returnarea, iar în caseta „DETALII PENTRU BUNURILE RETURNATE” vă rugăm să ne furnizați contul bancar în care doriți să vă primiți banii înapoi, apoi apăsați butonul „Solicitați o returnare”.

10.17. Ulterior completării formularului de retur și a comunicării acestuia către Vânzător sau ulterior comunicării neechivoce de către Client / Cumpărător a deciziei sale de retragere, Clientului / Cumpărătorului îi revine obligația de a expedia produsul către Vânzător în decurs de 14 zile calendaristice din ziua în care Clientul / Cumpărătorul a informat Vânzătorul cu privire la retragerea din prezentul contract. Termenul se consideră respectat dacă bunul/bunurile au fost expediate către Vânzător înainte de scurgerea celor 14 zile.

10.18. Adresa la care Clientul / Cumpărătorul trebuie să expedieze coletul este:

  • Destinatar: S.C. MAR-INA PRODPREST SRL
  • Adresa: Str. Săliște, nr. 20, Galați, Jud. Galați, România, cod poștal: 800023

10.19. Produsele returnate prin curier rapid NU se vor trimite cu RAMBURS!

10.20. În vederea identificării rapide de către Vânzător a returului, la predarea coletului către curier, Clientul / Cumpărătorul poate să se asigure că numărul comenzii aferent bunului returnat este notat pe colet/pe AWB sau este notat pe un suport de hârtie aflat în interiorul coletului (scris olograf/de mâna sau printat pe hârtie).

10.21. Produsele voluminoase livrate inițial paletizat se vor depozita pe palet și se vor asigura corespunzător în vederea efectuării returului.

b. Bunuri / servicii și clienți / cumpărători pentru care nu se asigura dreptul de retragere

  • Contractele de prestări servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al Cumpărătorului și după ce acesta a confirmat că a luat la cunoștință de faptul că își va pierde dreptul de retragere după executarea completă a Contractului de către Vânzător;
  • Furnizarea de bunuri și / sau servicii al căror preț depinde de fluctuațiile de pe piață financiară pe care Vânzătorul nu le poate controla și care pot avea lor pe parcursul perioadei de retragere;
  • Furnizarea de Bunuri confecționate după specificațiile prezentate de Cumpărător sau personalizate în mod clar;
  • Furnizarea de Bunuri care sunt susceptibile a se deteriora sau expiră rapid;
  • Furnizarea de Bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de Cumpărător;
  • Furnizarea de Bunuri care sunt, după livrare inseparabil amestecate cu alte elemente.

10.22. De asemenea, nu fac obiectul denunțării unilaterale a contractului produsele deteriorate excesiv de către cumpărător, produsele care prezintă defecțiuni din culpa cumpărătorului, precum și cele ale căror piese au fost înlocuite de către cumpărător.